Header Ads

ad

Pilihan Kita Hanya Dua: Berkhidmat Untuk Rakyat atau Berkhianat Kepada Rakyat

Ikhwah..
Pilihan kita hanya ada dua..
1) Berkhidmat Untuk Rakyat.. atau
2) Berkhianat Kepada Rakyat..??

Insya Allah..
Tentu kita memilih Berkhidmat Untuk Rakyat..
Sebab Berkhidmat Untuk Rakyat memiliki makna yang sangat dalam.. yaitu MEMBERIKAN SOLUSI untuk setiap persoalan rakyat.. Dan PKS harus Berkhidmat Untuk Rakyat.. Jangan Berkhianat Untuk Rakyat..

Dalam kegiatan Da'wah..
Tak elok bila kita meremehkan hal-hal atau kebaikan yang kita anggap ringan.. Kenapa..?? Karena kita tidak tahu.. bahwa dalam interaksi kita dengan sesama.. justru melalui kebaikan yang kita anggap ringan itulah muncul Mahabbatullah atau kecintaan Allah Ta'ala pada hamba-NYA dan keberkahan yang luar biasa.

Dan dalam kegiatan Da'wah..
Tak elok juga bila kita meremehkan kesalahan atau dosa-dosa kecil.. Kenapa..?? Sebab kita tak tahu bahwa barangkali dengan meremehkan kesalahan dan dosa kecil itu muncul kemurkaan Allah Ta'ala kepada kita.. Naudzubillah..

Ikhwah..
Kita nggak boleh meremehkan hal-hal kecil.. apalagi hal-hal yang besar.. yang itu semua menyangkut Pahala dan Dosa.. Sebab kita tidak mengetahui dimana letak kemurkaan Allah Ta'ala ketika kita meremehkan dosa kecil.. pun kita juga tidak mengetahui dimana letak kecintaan Allah Ta'ala kepada hamba-NYA ketika tidak meremehkan kebaikan kecil.

--Habib Salim Segaf al-Jufrie, Ketua Majelis Syura DPP PKS--

___
*sumber: fb Alexandro Raharjo

Tidak ada komentar